martes, 20 de noviembre de 2012

Hui a clase, hem començat a donar, més amb profunditat el tema 4: el Màrqueting i la Cultura, al principi per a mí a digut un poc confús, però una vegada hem entrat en el procés dels serveis, ja se m´aclarat.
Bé, en primer llóc jo entenc el màrqueting com una forma de vendre un producte.Però el tinc que relacionar amb la Cultura, per lo tant el màrqueting tracta de buscar un equilibri, per al CLIENT entre:

Gratificació Percebuda               i             l`Esforç

Tot plá de màrqueting a de partir d`ún análisis de la propia organització.
Benchmarking.

El procés de creació de serveis

La conceptualització:
 
-com volem ser vistos?
- a quí ens volem dirigir?
- la segmentació dividida entre quatre parts:  -Públic potencial.
                                                                          - Públic ocacional.
                                                                          -Públic actiu.
                                                                          -Públic vinculat o soci.

Estructuració:

És basa amb una oferta de serveis, oferir coses diferents per a enganjar a la gent:
-Serveis básics:cursos i tallers.
-Serveis periferics: activitats ampliació i accesos a rutes culturals.
-Serveis complementaris: laboratoris de video, audi.....
-Servei derivat: biblioteca, cafetería....
 
La servucció, que és l`organització d`elements materials i personal de contacte (má d`obra), per arrivar al client.

La comercialització:

Fer-ho arrivar a la gent:
-Preu.
-Comunicació- difució.
- La intermediació: com adquireix l`usuari el dret a l`ús.

La prestació

Màrqueting intern: organització desde la direcció fins al personal que té contacte públic.
Control de qualitat.


Fins ací, la matèria que hem treballat hui. Però buscant videos al youtube, i no hem pregunteu perquè, però he arrivat ací! he encontrat un video sobre " La ruta del Bakalao" i direu i això que té que vore?, doncs al final del video desde el minut 10:08 i 11:00, els periodistes que están realitzan aquest documental, li pregunten al propietari de la discoteca Barraca, que la difució ( repartint regals i públicitat) que están realitzant, els relacions públiques de la discoteca, sí es cultura o màrqueting?
La contestació que té, aquesta persona, és:  que hi ha que vore una doble intenció, aon no volen entrar a una mecanica de mercat convencional, per a ell  és, una forma de difundir públicitat, per a vendre el seu producte, en aquest cas, captar l`atenció dels jovens per a que vagen a la discoteca, i reconeix que té la seua feina.
Encara que el apartat que diu, " Lo hacemos todo a lo Valenciano" ??? no l`entenc molt bé, no sé si es referirá a la improvització........ heu deixe ahí.
Apart de la pregunta que realitza que es, idonea per al tema que estem tractan, aquest documental descriu un poc  la cultura valenciana, en els anys 90!







No hay comentarios:

Publicar un comentario